duminică, 23 ianuarie 2011

Cel mai popular joc pentru iPhone, creaţia unui puşti de clasa a opta

"Bubble Ball", cel mai popular joc gratuit pentru iPhone, este creaţia unui puşti de 14 ani din oraşul american Spanish Fork.

Robert Nay, elev în clasa a VIII-a, a lucrat la joc săptămâni bune într-o bibliotecă publică din Utah. Potrivit jurnaliştilor de la Reuters, pe lângă pasiunea sa pentru computere şi jocuri, băiatul este foarte talentat şi la muzică – cântă la pian, trompetă şi mandolină.

"Doar am vrut să fac o aplicaţie pentru iPhone. M-am gândit că ar fi cool. Şi am vrut să văd dacă aş putea. Am văzut jocuri similare şi am luat pentru aplicaţia mea, diferite lucruri care mi-au plăcut", a declarat Robert într-un interviu acordat Reuters.
"Bubble Ball" este un puzzle şi un joc de strategie care implică principiile fizicii prin mişcarea unui balon care pluteşte dintr-un loc în altul. "A petrecut în continuu, ore întregi, lucrând la această aplicaţie şi în final a ajuns să aibă peste 4.000 de variante ale liniilor care apar în joc. L-a încărcat pe site-ul Apple în app store pe 22 decembrie, iar pe 29 decembrie se putea downloada", a spus mama băiatului, Kari Nay.

Doar în primele două săptămâni, "Bubble Ball" a fost descărcat de peste 1 milion de ori. În scurtă vreme a ajuns să fie pe primul loc, depăşind chiar şi "Angry Birds" unul dintre cele mai populare şi mai mediatizate jocuri pentru telefonul mobil. "E interesant să ştii că a adus un pic de distracţie şi bucurie pentru 2 milioane de oameni", a spus Don, tatăl lui Robert.

Robert spune că a devenit interesat de computere de la o vârstă fragedă, iar în domeniul informaticii e autodidact. Nu este surprinzător că la şcoală îndrăgeşte cel mai mult orele de matematică. Acasă îi place să mănânce pizza şi să citească.

Şi-a lansat primul site în clasa a III- , iar în şcoală şi-a câştigat repede reputaţia de elev priceput în tehnologie pentru că profesorii îi cereau mereu ajutorul de câte ori întâmpinau dificultăţi în folosirea computerului. Robert nu stă, deja s-a apucat să lucreze la un nou joc.

"Urmăreşte-ţi visurile şi fă ceeea ce îţi doreşti să faci", a spus Robert atunci când a fost întrebat ce sfat le-ar tinerilor de vârsta lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu